Volontärarbete

Vill du bli volontär?

Vill du hjälpa oss hjälpa?
Vi har många volontärer som hjälper oss i vår verksamhet. Det finns många olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag hos oss. Vi jobbar ofta i grupp men det finns också uppgifter utanför grupperna.

Grupper just nu:

Måndagar
Kl. 12-16 i Norrböle
Återbruk i textilverkstaden. Redesign av textil, laga och lappa

Tisdagar
Kl. 10-12 i Emmaus stadsodling i city (bakom Statens ämbetsverk)

Kl. 12-16 i Norrböle återbruk i textilverkstaden. Redesign av textil, laga och lappa
Kl. 16-19 i Norrböle sortering av kläder och balning av kläder och textil

Torsdagar
Kl. 10-12 i Emmaus stadsodling i city (bakom Statens ämbetsverk)
Kl. 16-19 I Norrböle
sortering av kläder och balning av kläder och textil

Du är välkommen att vara med ett helt tillfälle eller bara en liten stund. Ingen förhandsanmälan krävs. Vi bjuder på fika.

Som volontär har du ett eget ansvar att se till att du tar dig an uppgifter som du klarar av och att du följer instruktioner för att förebygga olyckor. Under Covid-19 pandemin följer vi noga med aktuella restriktioner.  Ansiktsskydd och handskar finns på plats om du vill använda. Har du förkylningssymtom, stanna hemma.

Hör gärna av dig till Camilla Karlsson, tel, 0408369417 eller camilla@emmaus.ax om du undrar över något!

Har du någon annan idé som du vill förverkliga inom Emmaus Åland – en studiecirkel, en konsert eller en bokklubb? Eller vill du bidra till att förverkliga något av våra evenemang, t.ex. gårdsfesten i Norrböle på våren eller Emmausfestivalen under sommaren? Ta kontakt med hållbarhetsansvariga Martha Hannus, martha@emmaus.ax eller tel 04573455607 och berätta vad du vill göra.

Välkommen med!

• Volontärarbete